Page 92 - inovasyon 28
P. 92
Benim etik yönden bir sorum En başta bahsettiğimiz mesela
olacak. Diyelim yolda tamam Amerika’da bu tarz sistemler var.
arabalar birbirine zaten Peki Türkiye’de nasıl bir sistem,
çarpmayacak. Bütün arabalar nasıl bir süreç olur sizce?
otonom olursa bu insandan Türkiye’de şu anda otonom araçlar
kaynaklanan hatalar olmayacak. çok yaygın değil. Türkiye’de yanlış
Fakat insanlar yaya olarak da hatırlamıyorsam otonom kargo
etrafımızda. Etik açıdan da bizi mi araçları var. ODTÜ’nün kampüsünde
korur araba yoksa yoldakini mi ve İTÜ’de de var. Kendi kendine kargo
korur? Sürücüyü korumayan bir dağıtan, pizza dağıtan araçlar var.
arabaya binmek ister mi insanlar? Bunun Türkiye’ye gelmesi maalesef
Çok güzel bir noktaya değindiniz. biraz geç olacak gibi.10 seneyi
Orada araç kendi kendine karar verir geçebilir. Ama galiba bu TOGG
hangisi en mantıklı karar ise hangisi marka üretilen araçlarda yarı otonom
en az hasarda kurtarırsa tercihi o yazılımlar yüklenebilecek. Evet, tam
yönde olur. Tabii iki taraftan biri zarar otonom da var ama şu anda daha
görecek ise kendi sürücüsünü bence yazılımı aktif değil. Güncelleyerek o
daha çok önemser diye düşündüm. durumu çözmeyi düşünüyorlar. Ben
Araç kendini önüne atar. Araç kendisi öyle bir yazı okudum. Yavaş yavaş
hasar alır fakat sürücüye hasar geliştiği, şu anda biraz aceleye geldiği
vermez ya da yayaya zarar vermez. ve direkt araba hazır olmadığı için
Tabii dediğim gibi daha o seviyeye parça parça güncelleme ekleyerek
gelmediğimiz için araba nasıl bir araca özellikleri ekliyorlar.
karar verir, bilemiyorum. Diğer türlü
Matrix filmindeki gibi makineler bizi ele
geçirir. Bir de bunun hukuksal boyutu,
etik tarafı var, yasal tarafı var, çok şey
var yani. Mesela düşünsenize yarın
öbür gün bir davalık olma durumunuz
olsa kararı araba vermiş suçlu araba.
Arabaya cezayı nasıl vereceğiz? Yani
garip bir durum var ortada. Enteresan
bir süreç var bu bağlamda. Firma
dava edilebilir.
92 • İNOVASYON KÜLTÜRÜ