Page 19 - Inovasyon Dergisi Sayı 29
P. 19

Skyscrapers; mantığımızı                              Matematiksel düşünme yeteneğine
        kullanacağımız, perspektif bakış                      sahipsek, perspektif bakış açısını
        açımızı geliştirebileceğimiz zevkli bir               seviyorsak tam bize göre bir oyun.

        akıl oyunudur. Apartmanlar olarak                     Perspektif, çeşitli alanlarda kullanılan
        da bilinir. Oyun mantığı sudokuya                     bir terimdir ve genellikle nesnelerin

        da benzemektedir. 3x3, 4x4, 5x5 …                     veya görüntülerin belirli bir açıdan
        gibi çeşitleri bulunmaktadır. Satın                   veya mesafeden nasıl algılandığını
        alarak oynayabileceğimiz aynı                         anlamak için kullanılır. Perspektif,

        zamanda internetten dosyalarına                       bir nesnenin veya sahnenin derinlik
        ulaşabileceğimiz bir oyundur. Daha                    ve mesafe hissini yaratmak veya
        önemlisi kendimiz de yapabiliriz.                     algılamak için kullanılan bir tekniktir

           Apartmanlar oyununu oynamak                        ve sanat, fotoğrafçılık, matematik ve
        için sadece iki kurala ihtiyacımız                    geometri, mimarlık ve kişisel görüş
        vardır: Oyunda kullanacağımız                         gibi birçok alanda farklı şekillerde

        sayılar apartmanın kaç katlı olacağı                  uygulanabilir. Gerçek hayatta olduğu
        hakkında bilgi verir. Örneğin, bir                    gibi yüksek bir binanın arkasındaki

        hücrede 3 yazıyorsa o yönden bakan                    küçük binaları göremeyiz ya da küçük
        biri 3 bina görmelidir. Ayrıca oyunda                 apartmanın arkasına yüksek bir bina
        kullanacağımız rakamlar hakkında                      geldiğinde sadece iki bina olduğunu

        bilgi verir.                                          düşünürüz. Bu oyunla yeteneklerimizi
                                                              geliştiriyoruz.




           Kurallarımızdan bahsedecek olursak; tıpkı su dokuda olduğu gibi her satırda

            ve her sütunda rakamlar tek bir kere yazılmalıdır. Hücrelerin dışında yazan

          sayılar o açıdan bakıldığında büyük bir binanın arkasında kalmayıp o hücrenin

                        açısından görülebilen apartman sayısını göstermektedir.

                                   Oyunumuzu adım adım tasarlayacağız:

          Hücrelere perspektif açıdan baktığımızda 1 apartman görünüyorsa o zaman en

               yüksek apartman en öndedir ve diğerleri açıdan dolayı gözükmüyordur.

            Hücrelere perspektif açıdan bakınca oyuna ait en büyük rakam var ise tüm

         apartmanlar görünüyordur. Apartmanları kısadan uzuna doğru yerleştirebiliriz.







                                                                                               İNOVASYON  KÜLTÜRÜ •  19
   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24