Page 79 - Inovasyon Dergisi Sayı 29
P. 79

Clayton M. Christensen’den



                             “Yenilikçinin İkilemi”






                                             Nil YILDIZ
                                             Kültür2000 Koleji İlkokul-Ortaokul
                                             Türk Dili ve Edebiyatı-Türkçe Öğretmeni


           Clayton M.                                                        yenilikleri görmezden

        Christensen’in                                                       gelmelerinin sonlarını
        *Yenilikçinin İkilemi*                                               hazırladığını belirtir.
        (The Innovator’s                                                        Christensen’e
        Dilemma), iş                                                         göre, şirketlerin bu
        dünyasında köklü                                                     ikilemden çıkış yolu,
        ve başarılı şirketlerin                                              “geleceğin pazarlarını
        neden yeniliklere karşı                                              şekillendirebilecek

        direnç gösterdiğini                                                  küçük yeniliklere yatırım
        ve bunun sonucunda                                                   yapmaktır.” Yenilikçi
        nasıl başarısız                                                      teknolojilere açık olmak
        olduklarını çarpıcı                                                  ve bu riskleri göze almak,
        bir şekilde ele                                                      uzun vadede başarıya
        alıyor. Christensen,                                                 ulaşmanın anahtarıdır.
        büyük firmaların                                                     Kitap, büyük firmaların
        genellikle “mevcut                                                   gelecekteki büyüme
        müşteri taleplerine                                                  stratejilerini yeniden

        odaklanarak” kısa vadeli başarıyı                     değerlendirmeleri gerektiğini açık bir
        sürdürme eğiliminde olduklarını,                      şekilde gösterir.
        ancak bu yaklaşımın uzun vadede
        onları zora soktuğunu savunur.                           Yenilikçinin İkilemi, özellikle iş
           Yazar, “yıkıcı inovasyon”                          dünyasında inovasyonu anlamak
        kavramıyla, başlangıçta düşük                         ve gelecekteki başarıya ulaşmak
        kaliteli veya kârsız görülen yeniliklerin  isteyenler için temel bir rehber

        zamanla pazarı tamamen                                niteliğinde. Christensen’in sunduğu
        değiştirdiğini vurgular. Kodak gibi                   stratejik öneriler, günümüzün hızla
        dev firmaların dijital teknolojiler                   değişen iş dünyasında hayatta
        karşısında çöküşünü örnek gösteren                    kalmanın yollarını arayan yöneticiler
        Christensen, bu şirketlerin, geçmiş                   ve girişimciler için paha biçilmez.
        başarılarına fazla güvenerek


                                                                                               İNOVASYON  KÜLTÜRÜ •  79
   74   75   76   77   78   79   80   81   82