Page 25 - İNOVASYON KÜLTÜRÜ DERGİSİ 8.SAYI
P. 25

Yapabilirsin...






                 Tuğla Kırma Oyunu



                                                                                       Özge SAĞLAM
                                                                       İstanbul Kültür Eğitim Kurumları
                                                                 Bilişim Teknolojileri Bölüm Danışmanı

             Dergimizin bu sayısında yine güzel bir oyun yapacağız. Klasik tuğla kırma oyununu yaparken
             saniye zamanlama, arka plan düzenleme ve rast gele sayı üretme mantığını da kavrayacağız.


             Oyuna başlarken ilk yapacağımız arka planı düzenlemek olacak. Ben Resim-1’deki gibi bir arka
             plan yaptım, sizler dilediğiniz gibi bir arka plan kullanabileceğiniz gibi hazır arka planlardan da                                                                          Resim-2
             seçebilirsiniz.                                                                                                    Resim-2’de görüldüğü gibi toplam 14 adet karakter kullandık. Şimdi sıra kodlarımızı oluşturmaya

                                                                                                                                geldi. Öncelikle “Top” karakterimizin kodlarını oluşturacağız.
                                                                                                                                Top karakterinin görevi belirlenen saniye içerisinde 10 adet tuğlayı kıracak, kıramazsa eğer oyun
                                                                                                                                bitecek ama aynı zamanda top kıramadan yere değerse de oyun bitecek. Amacımız topun hem
                                                                                                                                kenarlara hem de ince dikdörtgene çarptığında sekmesi olacak.





















                                                              Resim-1
             Arka planı bu Resim-1’deki gibi hazırlarsak aslında oyun alanımızı daha derinleştirmiş olabiliriz.
             Sıra karakterlerimizi hazırlamaya geldi.                                                                                                                                 Resim-3

             İhtiyacımız olan karakterler:                                                                                      Resim-3’te görüldüğü gibi karakterimizin kodlarını yazmaya önce konumu ve hareketinden baş-
             Yuvarlak top (tuğlaları kıracak olan karakter)                                                                     lıyoruz. Tıklanınca topun ilk konumu “x:-1 y:-111” olarak ayarlandı ve daha sonra işlemler bloğu
             İnce dikdörtgen (topun çarpıp hareket edeceği karakter)                                                            altında bulunan ve “arasında bir sayı tut” kodu 180-200 aralığında tutularak, hareket bloğu
                                                                                                                                altında bulunan “yönüne dön” kodu içine yerleştirildi. Böylece topumuz oyun her başladığında
             10 adet tuğla (topun kıracağı karakterler)                                                                         farklı yöne dönecek.

             İnce uzun dikdörtgen (yere yerleştireceğimiz karakter)
             Tahta çubuk (dilerseniz arka planı şekillendirmek için kullanabilirsiniz)






            24  • İNOVASYON  KÜLTÜRÜ / HAZİRAN 2019                                                                                                                                              HAZİRAN 2019 /  İNOVASYON  KÜLTÜRÜ • 25
   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30