Page 17 - İNOVASYON KÜLTÜRÜ DERGİSİ 7.SAYI
P. 17
Yapabilirsin...
Şekil-2
Andie
karakterinin
kodları
Karakter ve arka
plan işlemlerini
yaptıktan sonra
ana karakterimiz
olan “Andie” ka-
rakterinin kodla-
rını yerleştirmeye
başlıyoruz. “Andie”
karakteri Şekil-2’de
görüldüğü gibi klavyenin ok tuşları ile hareket ettiriliyor, oyun başladığında ise ekranın alt ortasında
konumlanacak ve görünecektir. Bu karakter eğer pota içerisine yerleştirdiğimiz “Crystal” karakterine
değerse haber salacak ve gizli bir karakter olacak, eğer “Referee” karakterimize değerse hayalet
etkini 100 artırıp yok olmasını ve başlangıçtaki yerine gidip tekrar görünmesini sağlayacağız. Bu
kod oyunun biraz daha zorlaşmasını sağlayacaktır.
Ben karakterinin
kodları
Ben karakteri ana karakte-
rimizin sağlıklı hali olduğu
için tıklanınca “gizli”, haber
gelince “görünür” ve hareket
ediyor gibi gözükmesi içinse
sürekli tekrarla sonraki “kos-
tüm” kodlarını kullanacağız.
Şekil-3
Referee karakterinin kodları
Referee karakteri oyunu zorlaş-
tırmak amacıyla kodlanacaktır.
Tıklanınca “görünür” haber gelin-
ce “gizli” olacaktır. Pota önünden
sürekli ileri geri hareket edecek
olan karakterimizin adım sayısını
yükselttikçe oyunu zorlaştırmış,
azalttıkça basitleştirmiş olacağız.
Şekil-4
ARALIK 2018 / İNOVASYON KÜLTÜRÜ • 15