Page 17 - İNOVASYON KÜLTÜRÜ DERGİSİ 7.SAYI
P. 17

Yapabilirsin...






                                                                                                   Şekil-2
           Andie
           karakterinin
           kodları

           Karakter ve arka
           plan işlemlerini
           yaptıktan sonra
           ana karakterimiz
           olan “Andie” ka-
           rakterinin kodla-
           rını yerleştirmeye
           başlıyoruz. “Andie”
           karakteri Şekil-2’de
           görüldüğü gibi klavyenin ok tuşları ile hareket ettiriliyor, oyun başladığında ise ekranın alt ortasında
           konumlanacak ve görünecektir. Bu karakter eğer pota içerisine yerleştirdiğimiz “Crystal” karakterine
           değerse haber salacak ve gizli bir karakter olacak, eğer “Referee” karakterimize değerse hayalet
           etkini 100 artırıp yok olmasını ve başlangıçtaki yerine gidip tekrar görünmesini sağlayacağız. Bu
           kod oyunun biraz daha zorlaşmasını sağlayacaktır.

           Ben karakterinin

           kodları
           Ben  karakteri  ana  karakte-
           rimizin  sağlıklı  hali  olduğu
           için  tıklanınca  “gizli”,  haber
           gelince “görünür” ve hareket
           ediyor gibi gözükmesi içinse
           sürekli tekrarla sonraki “kos-
           tüm” kodlarını kullanacağız.

                                            Şekil-3


                                                                       Referee karakterinin kodları
                                                                       Referee  karakteri  oyunu  zorlaş-
                                                                       tırmak  amacıyla  kodlanacaktır.
                                                                       Tıklanınca “görünür” haber gelin-
                                                                       ce “gizli” olacaktır. Pota önünden
                                                                       sürekli  ileri  geri  hareket  edecek
                                                                       olan karakterimizin adım sayısını
                                                                       yükselttikçe  oyunu  zorlaştırmış,
                                                                       azalttıkça basitleştirmiş olacağız.
           Şekil-4


                                                                             ARALIK 2018 /  İNOVASYON  KÜLTÜRÜ • 15
   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22