Page 2 - KÜLTÜR FEN LİSESİ MATEMATİK KÜLTÜRÜ
P. 2
MERHABA
Eğitimde farklı ve öncü olmayı hedef-
leyen Kültür Koleji Kültür Fen Lisesi
öğrencileri ile Matematik alanında ilk
kez bir dergi yayımlamanın heyecanı
ve gururu içerisindeyiz. Öğrencilerimi-
ze matematik derslerinde verdiğimiz
performans ödevlerini aktif öğrenme
metoduna uygun şekilde yeniledik.
Öğrencilerin kendilerinin oluşturduğu
gruplara ve görev dağılımlarına göre,
derste işlenen konularla matema-
tiğin tarihsel gelişim evrelerini paylaştırdık. Bu konularla ilgili ilginç bilgileri bir gazeteci gibi
araştırma yaparak toplayan öğrencilerimizin heyecanına tanık olduk. Grup çalışması içinde
araştırmayı, paylaşmayı, üretmeyi öğrenen öğrencilerimizin sorumluluklarını yerine getir-
melerini gururla seyrettik.
Fen Lisesi’nde matematik derslerinde; öğrencilerimizin yaşamlarında ve sonraki eğitim
aşamalarında gereksinim duyabilecekleri matematiğe özgü bilgi, beceri ve tutumların ka-
zandırılması amaçlanmaktadır. Bu çerçevede “Matematik Bölümü” olarak hedefimiz öğren-
cilerimizin: matematik okuryazarı olmalarını sağlamaktır. Bunun yanında Matematik tarihini
öğretmek amaçlarımız arasındadır. Dergimizin her sayfasında bu amaç doğrultusunda farklı
ve ilginç bilgiler bulacaksınız. Matematik Bölümü olarak okulumuzda dergimizin dışında
da farklı birçok etkinlik gerçekleştirdik. Öğrencilerimizle Ulusal ve Uluslararası matematik
yarışmalarına katıldık. Öğrencilerin işlem becerilerini, hızlı ve pratik düşünme kabiliyetlerini
değerlendirebilmek amacıyla Amerika’da düzenlenen World Maths Day yarışmasında 200
ülkeden 17000 okul ve 4 milyon öğrenci arasından 9 ve 10. sınıf öğrencilerimizden oluşan
20 kişilik grupla Kültür Koleji Fen Lisesi olarak Dünya 11.’si ve Türkiye 1.si olduk.
Öğrencilerimizin takım çalışmasının önemini fark etmelerini sağlamak ve matematiği
sevdirmek için Rahmi Koç Müzesi’nde Matematik Atölyesine gezi düzenleyerek atölye
çalışmalarına katıldık. Nesin Matematik Köyüne gezi düzenledik.
Öğrencilerimizin özgüvenlerini arttırarak onları matematik alanında çalışmalar yapmaya
teşvik etmek, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda erken yaştan itibaren gelişmelerine katkıda
bulunmak ve bilgi paylaşımlarını arttırarak matematik alanında başarılı olmalarını sağlamak
amacıyla TÜBİTAK Ulusal Matematik Bilim Olimpiyatları sınavına ve İstanbul Bilim Olimpi-
yatları sınavına katıldık.
Matematik Kültürü dergisinin ortaya çıkış sürecinde emek veren değerli öğretmen arka-
daşlarım Hatice Mano Karaca’ya, Gözde Kara’ya, ,bize destek veren müdürümüz Sayın
Selin Tataroğlu’na, derginin her aşamasında özveri ile çalışan sevgili öğrencilerime sevgi
ve şükranlarımla.
N.AYŞİN ÇATALKAYA
MATEMATİK BÖLÜM BAŞKANI