Page 2 - KÜLTÜR FEN LİSESİ MATEMATİK KÜLTÜRÜ
P. 2

MERHABA





                                                                      Eğitimde farklı ve öncü olmayı hedef-
                                                                      leyen  Kültür  Koleji  Kültür  Fen  Lisesi
                                                                      öğrencileri ile Matematik alanında ilk
                                                                      kez bir dergi yayımlamanın heyecanı
                                                                      ve gururu içerisindeyiz. Öğrencilerimi-
                                                                      ze  matematik  derslerinde  verdiğimiz
                                                                      performans  ödevlerini  aktif  öğrenme
                                                                      metoduna  uygun  şekilde  yeniledik.
                                                                      Öğrencilerin kendilerinin oluşturduğu
                                                                      gruplara ve görev dağılımlarına göre,
                                                                      derste  işlenen  konularla  matema-
                  tiğin tarihsel gelişim evrelerini paylaştırdık. Bu konularla ilgili ilginç bilgileri bir gazeteci gibi
                  araştırma yaparak toplayan öğrencilerimizin heyecanına tanık olduk. Grup çalışması içinde
                  araştırmayı, paylaşmayı, üretmeyi öğrenen öğrencilerimizin sorumluluklarını yerine getir-
                  melerini gururla seyrettik.
                  Fen  Lisesi’nde  matematik  derslerinde;  öğrencilerimizin  yaşamlarında  ve  sonraki  eğitim
                  aşamalarında gereksinim duyabilecekleri matematiğe özgü bilgi, beceri ve tutumların ka-
                  zandırılması amaçlanmaktadır. Bu çerçevede “Matematik Bölümü” olarak hedefimiz öğren-
                  cilerimizin: matematik okuryazarı olmalarını sağlamaktır. Bunun yanında Matematik tarihini
                  öğretmek amaçlarımız arasındadır. Dergimizin her sayfasında bu amaç doğrultusunda farklı
                  ve  ilginç  bilgiler  bulacaksınız.  Matematik  Bölümü  olarak  okulumuzda  dergimizin  dışında
                  da farklı birçok etkinlik gerçekleştirdik. Öğrencilerimizle Ulusal ve Uluslararası matematik
                  yarışmalarına katıldık. Öğrencilerin işlem becerilerini, hızlı ve pratik düşünme kabiliyetlerini
                  değerlendirebilmek amacıyla Amerika’da düzenlenen World Maths Day yarışmasında 200
                  ülkeden 17000 okul ve 4 milyon öğrenci arasından 9 ve 10. sınıf öğrencilerimizden oluşan
                  20 kişilik grupla Kültür Koleji Fen Lisesi olarak Dünya 11.’si ve Türkiye 1.si olduk.
                    Öğrencilerimizin  takım  çalışmasının  önemini  fark  etmelerini  sağlamak  ve  matematiği
                  sevdirmek  için  Rahmi  Koç  Müzesi’nde  Matematik  Atölyesine  gezi  düzenleyerek  atölye
                  çalışmalarına katıldık. Nesin Matematik Köyüne gezi düzenledik.
                  Öğrencilerimizin  özgüvenlerini  arttırarak  onları  matematik  alanında  çalışmalar  yapmaya
                  teşvik etmek, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda erken yaştan itibaren gelişmelerine katkıda
                  bulunmak ve bilgi paylaşımlarını arttırarak matematik alanında başarılı olmalarını sağlamak
                  amacıyla TÜBİTAK Ulusal Matematik Bilim Olimpiyatları sınavına ve İstanbul Bilim Olimpi-
                  yatları sınavına katıldık.
                  Matematik Kültürü dergisinin ortaya çıkış sürecinde emek veren değerli öğretmen arka-
                  daşlarım Hatice Mano Karaca’ya, Gözde Kara’ya, ,bize destek veren müdürümüz Sayın
                  Selin Tataroğlu’na, derginin her aşamasında özveri ile çalışan sevgili öğrencilerime sevgi
                  ve şükranlarımla.

                                                                      N.AYŞİN ÇATALKAYA

                                                                      MATEMATİK  BÖLÜM BAŞKANI
   1   2   3   4   5   6   7