Page 107 - inovasyon 20
P. 107

“Gather Together” yarışma
        ismi nasıl ortaya çıktı?

        Etkinlik planlamasında

        neleri hedeflediniz?
        Yarışmanın ismi bir araya

        gelen sayıları temsil

        etmektedir. Rakamları
        doğru sırada ve en hızlı bir

        araya getirmek ve derlemek

        yarışmanın asıl amacıydı.
        İlk hedefimiz dikkat, algı ve

        bellek gücünü kullanmak, parça-
        bütün-olay sıralaması eşliğinde

        takım üyeleri ile uyumlu bir işleyiş
 Akıl oyunları; hafıza, stratejik
        oluşturmaktı. Tabi ki sayılar ve matematiğe
 düşünme, görsel zeka, mantıksal
 düşünce, davranış becerileri gibi bir   karşı olumlu tutum geliştirmek, arkadaş ilişkilerini
        pekiştirmek ve yarışma ruhu aşılamak diğer temel
        hedeflerimiz arasında olmuştur.
 katkıda bulunmaktadır. Böylece
 AYŞİN ÇATALKAYA -    çok gelişim sürecine olumlu yönde

 Kültür Koleji Fen Lisesi   öğrencilerin olaylar karşısında
 Matematik Bölüm   daha mantıklı ve isabetli kararlar   Yarışmanın öğrenci üzerindeki

 Başkanı    almalarını sağlamaktadır.  kazanımları neler olmuştur?

 Akıl ve zeka oyunları               Öğrencilerin takım arkadaşları
 öğrencilerin mantıklı                   ile uyumlu çalışması, kendi

 düşünme ve problem                       aralarında yaptıkları görev

 çözebilme becerilerini                  dağılımları ve hızlı hareket
 büyük oranda arttırmaktadır. Bununla ilgili   etmeleri temel kazanımlar olarak söylenebilir.

 yapılmış birçok bilimsel çalışma mevcuttur.   Aynı zamanda bilişsel sürecin yanında
 Biz de öğrencilerimizde bu farkındalığı   bedensel hareketlerin de sürece katılması,

 yaratmak için okulumuzda düzenlediğimiz   tüm duyu organlarına hitap eden bütüncül bir

 aktivitelerde akıl ve zeka oyunlarından   etkinlik olmasına destek vermiştir.
 faydalanmaya karar verdik.



 106  • İNOVASYON  KÜLTÜRÜ / HAZİRAN 2022                                     HAZİRAN 2022 /  İNOVASYON  KÜLTÜRÜ • 107
   102   103   104   105   106   107   108   109   110   111   112