Page 90 - inovasyon 23
P. 90
Afet Okulu
Hira ARVEN KORKUT
Kültür2000 Koleji Ortaokulu
8-A
Doğal afetler, önlenemez şekilde makamların-
insanlara doğrudan zarar verir. Can dan kendis-
ve mal kaybına neden olur. Ancak ine gelen
tüm doğal afetler, alınan tedbirl- resmî yazıları
er sayesinde zararları azaltılabilir. derleyer-
Ülkemizde en sık gerçekleşen afetse ek kitabında
depremlerdir. yayımlıyor.
Afet Okulu kitabında 17 Ağustos Kitabın ilgi çeken bölümlerinden
ve 12 Kasım 1999 tarihlerinde mey- biri de Boğaziçi Üniversitesi Kandilli
dana gelen ve binlerce insanın ha- Rasathanesi’nin eski müdürü Prof. Dr.
yatını kaybetmesine, evsiz ve sakat Ahmet Mete Işıkara ile gerçekleştir-
kalmasına neden olan Marmara diği röportajdır. Aynı zamanda “Afet
depreminin ardından; Türk halkının Okulu” Projesi’nin koordinatörü Dr.
doğal afetlerde daha bilinçli ola- İbrahim Sivrikaya’nın ülkemizde
bilmesi için yapılabilecek çalışmalar meydana gelebilecek olası afetlere
yer alıyor. karşı üniversite gençliğinin nasıl
Yazar kitapta, gençlerin eğitimi ve potansiyel bir destek gücü olduğu
katkılarıyla ülkemizin afetlere hazırlıklı üzerine görüşleri bu kitapta ortaya
bir toplumsal yapıya kavuşması ve konuluyor.
afet zararlarının azaltılması amacı Kitabın son bölümünde 8 Mart
ile üniversite kampüslerine prefabrik 2010 tarihinde 04.32’de Elazığ’ın
afet okullarının kurulmasına yöne- Karakoçan Başyurt mevkiinde
lik mimari çizimlerle de desteklenen yaşanan 6,0 büyüklüğündeki depre-
projenin tüm ayrıntıları ele alınıyor. min ardından ilk kez gerçek bir olaya
Yazar, yaptığı araştırmalarda her şe- müdahale eden Dumlupınar Üniver-
hirde yaşanan doğal afetlerin neler sitesi Arama Kurtarma Kulübü’nün
olduğunu ve devletin bu konuda ne Elazığ’da yaşadıkları ve karşılaştıkları
tip çalışmalar yaptığını, 81 ilin valilik zorluklar gözler önüne seriliyor.
90 • İNOVASYON KÜLTÜRÜ