Page 19 - Inovasyon Dergisi Sayı 29
P. 19
Skyscrapers; mantığımızı Matematiksel düşünme yeteneğine
kullanacağımız, perspektif bakış sahipsek, perspektif bakış açısını
açımızı geliştirebileceğimiz zevkli bir seviyorsak tam bize göre bir oyun.
akıl oyunudur. Apartmanlar olarak Perspektif, çeşitli alanlarda kullanılan
da bilinir. Oyun mantığı sudokuya bir terimdir ve genellikle nesnelerin
da benzemektedir. 3x3, 4x4, 5x5 … veya görüntülerin belirli bir açıdan
gibi çeşitleri bulunmaktadır. Satın veya mesafeden nasıl algılandığını
alarak oynayabileceğimiz aynı anlamak için kullanılır. Perspektif,
zamanda internetten dosyalarına bir nesnenin veya sahnenin derinlik
ulaşabileceğimiz bir oyundur. Daha ve mesafe hissini yaratmak veya
önemlisi kendimiz de yapabiliriz. algılamak için kullanılan bir tekniktir
Apartmanlar oyununu oynamak ve sanat, fotoğrafçılık, matematik ve
için sadece iki kurala ihtiyacımız geometri, mimarlık ve kişisel görüş
vardır: Oyunda kullanacağımız gibi birçok alanda farklı şekillerde
sayılar apartmanın kaç katlı olacağı uygulanabilir. Gerçek hayatta olduğu
hakkında bilgi verir. Örneğin, bir gibi yüksek bir binanın arkasındaki
hücrede 3 yazıyorsa o yönden bakan küçük binaları göremeyiz ya da küçük
biri 3 bina görmelidir. Ayrıca oyunda apartmanın arkasına yüksek bir bina
kullanacağımız rakamlar hakkında geldiğinde sadece iki bina olduğunu
bilgi verir. düşünürüz. Bu oyunla yeteneklerimizi
geliştiriyoruz.
Kurallarımızdan bahsedecek olursak; tıpkı su dokuda olduğu gibi her satırda
ve her sütunda rakamlar tek bir kere yazılmalıdır. Hücrelerin dışında yazan
sayılar o açıdan bakıldığında büyük bir binanın arkasında kalmayıp o hücrenin
açısından görülebilen apartman sayısını göstermektedir.
Oyunumuzu adım adım tasarlayacağız:
Hücrelere perspektif açıdan baktığımızda 1 apartman görünüyorsa o zaman en
yüksek apartman en öndedir ve diğerleri açıdan dolayı gözükmüyordur.
Hücrelere perspektif açıdan bakınca oyuna ait en büyük rakam var ise tüm
apartmanlar görünüyordur. Apartmanları kısadan uzuna doğru yerleştirebiliriz.
İNOVASYON KÜLTÜRÜ • 19