Page 73 - inovasyon 28
P. 73
Bu etkinlikte Scratch üzerinden iki kişilik tahmin oyunu geliştireceğiz.
İlk olarak https://scratch.mit.edu/ adresine giriyoruz. Sağ üst taraftan
hesabımız varsa “Giriş” butonuna tıklayıp giriyoruz, yoksa “Scratch’e
Katıl” butonuna tıklayıp kaydoluyoruz. Giriş işlemi tamamlandıktan
sonra üst menüden “Oluştur” tuşuna basıp yeni bir proje başlatıyoruz.
İlk olarak bir dekor seçimi ile başlayalım. Ekranın sağ alt
tarafında bulunan Resim 1’deki butona tıklayıp dekor ekleme
menüsünü açıyoruz. Bu menüden etkinlik için beğendiğimiz bir
arka plan resmini seçiyoruz.
Resim 1
Resim 2
Dekoru seçtikten sonra Resim 2’deki yerden
yarışma için bir sunucu figürü seçiyoruz.
Tüm kodlarımızı da bu seçtiğimiz karaktere
yazacağız.
Resim 3
İlk olarak verileri hafızada tutabilmek için
“Değişkenler” menüsünden 5 adet değişken oluşturacağız. Bunlardan biri
bilgisayarın seçeceği sayıyı, ikisi yarışmacıların seçecekleri sayıları, son ikisi
ise yarışmacıların seçtikleri sayılar ile bilgisayarın seçtiği sayı arasındaki
farkı saklayacak. Değişkenleri Resim 3’teki gibi oluşturabilirsiniz. Değişken
isimlerinin başındaki tik işaretini kaldırıyoruz ki oyuncular bu değerleri
göremesin.
İNOVASYON KÜLTÜRÜ • 73