Page 77 - inovasyon 28
P. 77

Bu yarışmalarda en çok başarı elde eden ekip YTÜ-AESK’ti. Dolayısı ile, bu

        yarışmalar sayesinde, üniversite yıllarımda elektrikli, hibrit ve otonom araçlar
        üzerinde çalışma fırsatı elde ettim. 2019’da mezun olduktan sonra Leo Drive’da
        işe başladım sürücüsüz araç mühendisi olarak. 2 yıldan fazla çalıştığım Leo

        Drive’da Türkiye’de ilk defa yapılan otonom araç projelerinde yer aldım hem
        savunma sanayi hem de sivil tarafta. Sonrasında 2021 Kasım ayında YTÜ-AESK
        ekibinden 4 arkadaşımla birlikte Robeff Teknoloji’yi kurduk. Kurulduğumuzdan

        beri elektrikli ve otonom taşıt platformları üzerine çalışıyoruz. Bu platformlar ile
        lojistik alanında insansız çözümler üretiyoruz.
           Dilara Beren Yazar: Otonom araçları bize biraz anlatır mısınız? Neden böyle

        bir gelişmeye ihtiyaç duyuldu? Pek çok alanda üretim vs otonom sistemlerine
        neden evrilmeye başladı sizce?

           Özkan Köroğlu: Öncelikle bir araç ya otonomdur ya da değildir gibi bir
        durum yok. Otonom araç seviyeleri var. Seviye 1 ve Seviye 2 otonom araçların
        en temel fonksiyonlarını içeriyor. ADAS fonksiyonları dediğimiz hız sabitleyici,

        şerit takip sistemi gibi günümüzdeki araçlarda mevcut olan sistemler. Bizim
        asıl ilgilendiğimiz kısım Seviye 3, 4 ve 5. Seviye 3’te araç otonom sürülebiliyor

        ancak müdahale edilmesi gereken durumlar oluşabiliyor. Bu durumlarda
        sürücü aracın kontrolünü devralmalı. Seviye 4’te otonom sürüşün başarısız
        olması durumunda sürücü aracı devralmasa bile araç kendiliğinden güvenli

        bir şekilde durabiliyor olmalı. Seviye 5’te ise araç, tüm şartlarda ve koşullarda
        otonom sürüşü gerçekleştirebiliyor.



































                                                                                               İNOVASYON  KÜLTÜRÜ •  77
   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82