Page 77 - inovasyon 28
P. 77
Bu yarışmalarda en çok başarı elde eden ekip YTÜ-AESK’ti. Dolayısı ile, bu
yarışmalar sayesinde, üniversite yıllarımda elektrikli, hibrit ve otonom araçlar
üzerinde çalışma fırsatı elde ettim. 2019’da mezun olduktan sonra Leo Drive’da
işe başladım sürücüsüz araç mühendisi olarak. 2 yıldan fazla çalıştığım Leo
Drive’da Türkiye’de ilk defa yapılan otonom araç projelerinde yer aldım hem
savunma sanayi hem de sivil tarafta. Sonrasında 2021 Kasım ayında YTÜ-AESK
ekibinden 4 arkadaşımla birlikte Robeff Teknoloji’yi kurduk. Kurulduğumuzdan
beri elektrikli ve otonom taşıt platformları üzerine çalışıyoruz. Bu platformlar ile
lojistik alanında insansız çözümler üretiyoruz.
Dilara Beren Yazar: Otonom araçları bize biraz anlatır mısınız? Neden böyle
bir gelişmeye ihtiyaç duyuldu? Pek çok alanda üretim vs otonom sistemlerine
neden evrilmeye başladı sizce?
Özkan Köroğlu: Öncelikle bir araç ya otonomdur ya da değildir gibi bir
durum yok. Otonom araç seviyeleri var. Seviye 1 ve Seviye 2 otonom araçların
en temel fonksiyonlarını içeriyor. ADAS fonksiyonları dediğimiz hız sabitleyici,
şerit takip sistemi gibi günümüzdeki araçlarda mevcut olan sistemler. Bizim
asıl ilgilendiğimiz kısım Seviye 3, 4 ve 5. Seviye 3’te araç otonom sürülebiliyor
ancak müdahale edilmesi gereken durumlar oluşabiliyor. Bu durumlarda
sürücü aracın kontrolünü devralmalı. Seviye 4’te otonom sürüşün başarısız
olması durumunda sürücü aracı devralmasa bile araç kendiliğinden güvenli
bir şekilde durabiliyor olmalı. Seviye 5’te ise araç, tüm şartlarda ve koşullarda
otonom sürüşü gerçekleştirebiliyor.
İNOVASYON KÜLTÜRÜ • 77