Page 4 - KÜLTÜR KOLEJİ FEN LİSESİ 25 YAŞINDA
P. 4
Lale Akıngüç / İstanbul Kültür Eğitim Kurumları Yönetim Kurulu Üyesi
Zaman yalnızca insan için değil işletmeler için
de her anlamda paha biçilmez bir kaynak,
önemli bir gösterge. Özellikle de eğitim
çıktılarını uzun vadede aldığınız, dört yanı
insan olan bir alanda, zaman değerini daha
fazla hissettiriyor insana. Kültür Koleji 58’inci
yılını geride bıraktı. Geçen eylülde yaşadığımız
58’inci yıl heyecanı hâlâ tazeyken bu sayfalarda
Kültür Koleji Fen Lisesinin 25’inci yılından
söz etmek, her başlıkta bir anıya dokunmak
müthiş bir ayrıcalık. Bir işletme kurmak, bir
marka oluşturmak başlı başına zor ancak bir
o kadar da anlam yüklü bir deneyim. Kültür’ün
kuruluş öyküsünü, gündemini, heyecanlarını,
zorluklarını Onursal Başkanımız, Kurucumuz
İnşaat Yüksek Mühendisi Babam Fahamettin
Akıngüç’ten dinlemiştim. Ancak Kültür Kolejinin
ikinci kuruluşu diyebileceğimiz 1980’de, okul
kurmaya ilişkin deneyimi ve gözlemi bizzat
çalışarak edindim. İkinci kuruluşumuzun
ardından 13 yıl sonra ailemize katılan Kültür
Koleji Fen Lisesi ise fikrinden girişimine
kadar heyecan verici ve öğretici bir başka
deneyimimizdi. Köklü ve kendini ispatlamış bir
markanın çekirdeğinden, bütünüyle yeni bir
ürün ortaya koymanın, en az sıfırdan başlamak kadar zor ve emek gerektiren bir iş olduğunu Kültür Koleji Fen Lisesi
deneyimiyle öğrendik.
Kültür Koleji Fen Lisesinden öğrendiklerimiz:
Eğitimci ihtiyacı görebilen, özeleştiri yapabilen ve değerlendirmeleri yapıcı bir güce dönüştürerek yeni ürünler ortaya
koyabilendir. Bir eğitim kurumu çocukların ilgi ve yeteneklerine göre gerektiğinde yeni girişimler için yola koyulmaya
cesaret edendir. Sözünü ettiğim bu iki deneyimi bize öğreten de Kültür Koleji Fen Lisesidir.
Kültür Fenin kuruluşuna ilişkin neredeyse her ayrıntıyı dün gibi hatırlıyorum. Kültür Koleji olarak ABD’de düzenlenen
yarışmaya katılan öğrencilerimizin heyecanını. Yarışmanın sonucunda yapılan öz değerlendirmeyi… Bu öz
değerlendirmenin ardından her öğrenciyi yetenekleriyle, hayalleriyle, donanımıyla daha farklı, zengin ve özelleştirilmiş
eğitim sunabilmek adına gerçekleştirilen fikir toplantılarını… Kültür Koleji Fen Lisesinin hizmete açıldığı gün Kültür
ailesinin gözlerindeki heyecanı…
O gün okula başlayan gençler, ilk öğrencilerimiz, bugün iş yaşamında kültürüyle fark yaratan birer profesyonel oldular.
Mimar, doktor, bilim insanı, mühendis olmak hayaliyle; fen, matematik, teknoloji sevgisi ve ilgisiyle Fen Lisesine
başlayan öğrencilerimiz müthiş başarılara imza attılar. Önemli bir bölümü de bilgisi ve kültürüyle sınırları aşıp yurt
dışına açıldılar. 25 yılda pek çok şey değişti, doğal olarak, olması gerektiği gibi... Bilgi ve iletişim teknolojileri, meslekler,
eğitim müfredatı, sınav sistemi… Ancak Kültür ailesinin Kültür Koleji Fen Lisesinin açılışında hissettiği heyecan hiç
değişmedi. Her öğrencinin ilgisi ve yeteneği doğrultusunda güçlendirilip yüreklendirilmesi gerektiğine dair duyduğumuz
inanç hiç değişmedi. “Öğrencinin başarısında bir eleştiri söz konusuysa önce öğretmeniyle, yöneticisiyle öz eleştiri
yapmalıyız.” ilkemiz hiç değişmedi. Kültür Koleji 58’inci, Kültür2000 Koleji ve İstanbul Kültür Üniversitesi 20’nci yılında.
Kültür Koleji Fen Lisesi ise 25’inci yılına adım attı. Şu aşamadan itibaren sorumluluğumuz daha büyük. “Biz eğitimci
olarak daha fazlasını nasıl yaparız?” sorusunun yankısı daha yüksek. Söz konusu gelecekse, gençlikse, eğitimse bizim
için hedef 25 yıldan çok daha fazlası...
Nice yıllara Kültür Koleji Fen Lisesi…
Dostlukla
2 2 KÜLTÜR KOLEJİ FEN LİSESİ 25. YILINDA
KÜLTÜR KOLEJİ FEN LİSESİ 25. YILINDA