Page 7 - KÜLTÜR KOLEJİ FEN LİSESİ 25 YAŞINDA
P. 7

Selin Tataroğlu / Kültür Koleji Fen Lisesi Okul Müdürü

                                                                    Eğitimin bireysel ve bireye özgü bir iş olduğu
                                                                    anlayışıyla 1960’tan bugüne eğitim-öğretim
                                                                    faaliyetlerini  sürdüren  ve  çağı  yakalayan
                                                                    İstanbul  Kültür  Eğitim  Kurumlarının  bir
                                                                    parçası olan Kültür Koleji Fen Lisesi 1992-
                                                                    1993 ders yılından bu yana, çeyrek asırdır
                                                                    güçlenerek varlığını sürdürüyor.
                                                                    Kültür  Okullarının  köklü  bilgi  birikiminin,
                                                                    deneyiminin  ve  bundan  doğan  güvenin
                                                                    ürünü  olarak  birçok  ilke  ve  başarıya  imza
                                                                    atan  çalışmalarını  sürdüren  fen  lisemiz,
                                                                    gücünü  seçkin  öğrencilerden,  deneyimli
                                                                    kadrosundan ve dinamik yapısından alıyor.
                                                                    Eğitim bir değişim ve gelişim sürecidir...
                                                                    Günümüzde  yaşanan  hızlı  değişiklikler  ve
                                                                    buna bağlı olarak değişen beklentiler eğitim
                                                                    kurumlarını geçmişten farklı bir insan gücü
                                                                    yetiştirme  yükümlülüğü  ile  karşı  karşıya
                                                                    bırakmıştır.
                                                                    Dinamik  ve  öğrenci  merkezli  eğitim
                                                                    anlayışımızla  21.yüzyıl  becerilerine  sahip
                                                                    üretebilen, eleştiren, sorgulayıcı, teknolojiyi
                                                                    kullanabilen ve işlevselliğini artıran; kültürlere
                                                                    saygılı,  yenilikleri  ve  değişimleri  fırsata
               dönüştürebilecek, inovasyon bilincine sahip bireyler yetiştirmek esas hedeflerimizdir. Bu eğitim felsefemiz ve
               uygulamalarımız ile öğrencilerimizin küreselleşen dünya içinde doğru yerde ve doğru biçimde yer alabilmelerini
               sağlayacak,  sosyal  ve  kültürel  yönü  kuvvetlenmiş  bir  dünya  vatandaşı  olmaya  aday  olarak  onları  yarınlara
               güvenle hazırlıyoruz.
               Kültür Koleji Fen Lisesi öğrencisi, okulumuzdaki eğitim sürecinde bir yandan üniversiteye hazırlanırken diğer
               yandan bilimsel araştırma yaparak proje üretir. Bilimsel süreç becerilerinin gelişimi, bilimi anlamak ve hayata
               geçirmek amacıyla kurulan bilim merkezinde öğrencilerimiz pek çok projeyi hayata geçirmiş ve geçirmeye devam
               etmektedir. “Öğrenmeyi öğreten”, kişiyi tüm eğitsel süreçlerde aktif kılan, üretken ve interaktif eğitim anlayışı ile
               lisemiz kuruluşundan bu yıla kadar 453 projeye imza atmıştır. TÜBİTAK Araştırma Projeleri Yarışması Türkiye
               Finallerinde 2017 yılında Biyoloji projesiyle Türkiye 4.sü ve 2018 yılında Kimya projesiyle Türkiye 3.sü olmaya
               hak kazanmasıyla güçlü akademik kadrosundaki farkı ve eğitim anlayışını bir kez daha kanıtlamış bulunmaktadır.
               Uluslararası alanda eğitim işbirliğini artırmak amacıyla İstanbul Kültür Üniversitesi önderliğinde başlatılan ABD
               New Hamsphire Üniversitesi Fen Akademi Programına katılan öğrencilerimiz okulumuzu ve ülkemizi en iyi şekilde
               temsil etmektedir. Bilgiye ulaşma, elde edilen bilgiyi beceriye dönüştürme ve günlük yaşamda kullanılmak için
               bilimsel, sanatsal, sportif ve kültürel alanlardaki çalışmalarımız ile iletişim becerisi, öz güven duygusu ve başarılı
               bireyler  yetiştirmek  esas  alınmıştır.  İnovasyon  kültürünün  oluşması,  yeniliğe  ve  yeni  fikirlere  açık,  gözlemci,
               sorgulayıcı, araştırmacı, çözüm odaklı kısacası inovatif bakış açısına sahip girişimci bireyler yetiştirmek amacıyla
               kurduğumuz Da Vinci İnovasyon Merkezi ile bir “Maker Okul” olarak faaliyetlerimize devam etmekteyiz.
               Çeyrek asırlık bir fen lisesi olarak öğrenmeyi ve gelişmeyi isteyen, Atatürkçü, dinamik, üretken ve hedeflerine
               ulaşmak için yola çıkmış olan tüm gençlerimizle kendinden emin bir şekilde yeni başarılara imza atacağımız
               çalışmalarımıza  devam ediyoruz.





                                                                    KÜLTÜR KOLEJİ FEN LİSESİ 25. YILINDA  5 5
                                                                    KÜLTÜR KOLEJİ FEN LİSESİ 25. YILINDA
   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12