Page 21 - inovasyon 11
P. 21
Yapabilirsin...
Scratch ile Yapabilirsin #11
Şekil-2
Klavyenin ok tuşları basıldıktan sonra hangi yöne döneceğimizi ve dönüş gerçekleştikten sonra
10 adım gitmesi gerektiğini programa kodlar yardımı ile anlattık. Şimdi hızımızı kendimiz belir-
lemek için değişken kullanacağız. Bunun için yapmamız gereken veri menüsü altında bulunan
bir değişken oluştur butonuna tıklamak ve hız adında bir değişken oluşturmak olacaktır. Daha
sonra oluşturduğumuz bu değişkeni 10 adım git kodu içerisine görseldeki gibi yerleştireceğiz.
Karakterimiz oyun içerisinde hareket eden bir karakter olacağından tıklanınca kodu altına x:0
y:0 kodunu görseldeki gibi yerleştirmeyi unutmuyoruz. Eğer bu kodu yerleştirmezseniz oyun
bitip yeniden başladığınızda karakter en son nerede kaldıysa oradan başlayacaktır. Aynı durum,
büyüklüğü için de geçerlidir. Yılan karakteri oluşturacağımız yem karakterini yedikçe uzayacağı
için oyunu yeniden başlattığımızda ilk haline dönmesi için görünüm menüsü altında bulunan
büyüklüğü % 100 yap kodunu da tıklanınca kodu altına görseldeki gibi yerleştiriyoruz.
Şekil-3
Şimdi yılan karakterimizin uzamasını sağlamak için ikizimi yarat kodlarını oluşturacağız. Bu-
nun için öncelikle süre adında bir değişken oluşturuyoruz. Daha sonra olaylar menüsü altında
bulunan tıklanınca kodu altına kontrol menüsü altında bulunan sürekli tekrarla kodunu ve içe-
risine ikizimi yarat kodunu ekliyoruz. Daha sonra kontrol menüsü altında bulunan ikiz olarak
başladığımda kodu altına 1 saniye bekle kodunu yerleştirip 1 yazan yere görseldeki gibi oluş-
turduğumuz süre değişkenini yerleştiriyoruz ve altına yine kontrol menüsü altında bulunan bu
ikizi sil kodunu sürükleyip bırakıyoruz. Tıklanınca kodunun hemen altına görseldeki gibi süre
değişkeninin değerini .5 olarak görseldeki gibi kodluyoruz.
ARALIK 2019 / İNOVASYON KÜLTÜRÜ • 21
11. sayi.indd 21 7.01.2020 16:58