Page 22 - inovasyon 11
P. 22

Şekil-4

                   Şimdi yılanın yiyerek büyüyeceği yem karakterini kodlayacağız. Bunun için yine küçük kare
                   bir cisim kullanabilirsiniz. Bu karakter her yılan değdiğinde farklı bir yerden çıkacak ve yılan
                   yediğinde yılanın uzaması artacak bunun için öncelikle olaylar menüsü altında bulunan tık-
                   lanınca kodu altına hareket menüsü altında bulunan rastgele konuma gir kodunu görseldeki
                   gibi yerleştiriyoruz. Daha sonra kontrol menüsü altında bulunan sürekli tekrarla kodu arasına
                   eğer ise kodunu, eğer ise kodu içerisine ise algılama menüsü altında bulunan kukla 1’ değ-
                   di mi? Kodunu yerleştiriyoruz. Değdiğinde yem karakterimiz tekrar oyun içerisinde farklı bir
                   koordinatta belireceği için hareket menüsü altında bulunan rastgele konuma git kodunu eğer
                   ise içerisine yerleştiriyoruz. Yılan karakterinin yem karakterine değdikten sonra uzamasını
                   sağlamak içinse önceden oluşturduğumuz süre değişkenini .2 artır olarak ayarlayıp eğer ise
                   kodu içerisine görseldeki gibi yerleştiriyoruz.






















                                                                                            Şekil-5
                   Şimdi sıra sizde
                   Karakterlerimizi oluşturduk. Sizler de yılan j-karakterinin yem karakterine değdiğinde puan
                   kazanmasını ve yılan karakterinin kendisine ve kenarlara değdiğinde oyunun bitmesini sağ-
                   layabilir misiniz?


                   22  • İNOVASYON  KÜLTÜRÜ / ARALIK 2019




          11. sayi.indd   22                                                                                      7.01.2020   16:58
   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27