Page 22 - inovasyon 11
P. 22
Şekil-4
Şimdi yılanın yiyerek büyüyeceği yem karakterini kodlayacağız. Bunun için yine küçük kare
bir cisim kullanabilirsiniz. Bu karakter her yılan değdiğinde farklı bir yerden çıkacak ve yılan
yediğinde yılanın uzaması artacak bunun için öncelikle olaylar menüsü altında bulunan tık-
lanınca kodu altına hareket menüsü altında bulunan rastgele konuma gir kodunu görseldeki
gibi yerleştiriyoruz. Daha sonra kontrol menüsü altında bulunan sürekli tekrarla kodu arasına
eğer ise kodunu, eğer ise kodu içerisine ise algılama menüsü altında bulunan kukla 1’ değ-
di mi? Kodunu yerleştiriyoruz. Değdiğinde yem karakterimiz tekrar oyun içerisinde farklı bir
koordinatta belireceği için hareket menüsü altında bulunan rastgele konuma git kodunu eğer
ise içerisine yerleştiriyoruz. Yılan karakterinin yem karakterine değdikten sonra uzamasını
sağlamak içinse önceden oluşturduğumuz süre değişkenini .2 artır olarak ayarlayıp eğer ise
kodu içerisine görseldeki gibi yerleştiriyoruz.
Şekil-5
Şimdi sıra sizde
Karakterlerimizi oluşturduk. Sizler de yılan j-karakterinin yem karakterine değdiğinde puan
kazanmasını ve yılan karakterinin kendisine ve kenarlara değdiğinde oyunun bitmesini sağ-
layabilir misiniz?
22 • İNOVASYON KÜLTÜRÜ / ARALIK 2019
11. sayi.indd 22 7.01.2020 16:58