Page 98 - inovasyon 20
P. 98

TUĞBA SEVİNÇ - Kültür Koleji
                                                                                                                                  Ortaokulu Fen Bilimleri

                                                                                                                                  Bölüm Başkanı:

                                                                                                                                  Etkinliklerimizde kullandığımız
                                                                                                                                  malzemeleri seçerken atık ve

                                                                                                                                  geri dönüşüm malzemelerini

                                                                                                                                  tercih etmeye özen gösterdik.
                                                                                                                                  Bunun için pet şişeleri, mavi

                                                                                                                                  kapakları, tahta çubukları

                                                                                                                                  tercih ettik. Mesela roket araba
                                                                                                                                  yapımı, bilimsel oyuncak

                                                                                                                                  atölyesi olarak planlanırken
                                                                                                                                  sürtünme kuvveti, hava direnci

                                                                                                                                  gibi kavramları gündelik

                                                                                                                                  yaşamla ilişkilendirmeyi
                                                                                                                                  amaçladık.






             ŞENGÜL GEZER - Kültür2000                            gerçekleştiremediği uygulamaları
             Koleji Ortaokulu Fen Bilimleri                       zaman sınırlandırması olmadan,

             Bölüm Başkanı                                        keyif alarak, ailesi ya da arkadaşları                                                                Bilim Şenliği'nde öğrencilerimizin özgüven

             Bilim şenliğine ait planlamalarımızı                 ile yapabilsin istedik. Öğrencilerimiz                                                                kazanmalarını ve etkinliği yaparken cesur
             yaparken öğrencilerimizin merak                      tekrar tekrar uygulama fırsatı                                                                        olabilmelerini sağlamak istedik. Örnekle

             duygularını tetikleyecek, uygulama                   yakaladıkları için başarısız olma                                                                     açıklamak gerekirse patlamayan balon

             ve katılım için istek duymalarını                    duygusunu yaşamadan eğlendiler ve                                                                     etkinliğinde bilimsel açıdan ısının sıvılar
             sağlayacak ve şimdiye kadar                          öğrendiler. Atölye ve etkinliklerimizi                                                                ve gazlardaki iletimini deneyimlemeleri

             öğrencilerimize kazandırmaya                         seçerken elbette fen bilimleri                                                                        hedeflenmiştir. Bu etkinliklerde sadece
             çalıştırdığımız bilimsel süreç                       dersi kazanımlarını göz önünde                                                                        öğrencilerimiz değil velilerimiz de

             becerilerini uygulayabilmeleri için                  bulundurduk. Öğrencilerimizin                                                                         eğlenmişler ve merak ettiklerini öğrenme

             imkân sağlamayı hedefledik.                          pandemi sürecinde uygulama                                                                            fırsatı bulmuşlardır.
             Öğrencilerimiz bu etkinliklerde                      yapma fırsatı bulamadığı konu ve

             yıl içinde herhangi bir sebeple                      kazanımları ön planda tuttuk.



             98  • İNOVASYON  KÜLTÜRÜ / HAZİRAN 2022                                                                                                                                                    HAZİRAN 2022 /  İNOVASYON  KÜLTÜRÜ • 99
   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103