Page 105 - inovasyon 26
P. 105
JOHN BERGER’İN
“BİR FOTOĞRAFI ANLAMAK”
Fatma YILMAZ
Kültür2000 Koleji Anadolu-Fen Lisesi
Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmeni
John Berger eleştiriden öte, görünenin
“düşünmek” üzerine hikâyesini anlamak üzere
fazlasıyla kafa yormuş kurgulanmış. Fotoğraflar
ve bu konuda titiz üzerine düşünmek ve
çalışmalar yapmıştır. onların bir görüntüden
Kitaplarını okurken ibaret olduğunu değil,
neden bu kadar zevk bir anlam yükü taşıdığını
alıyoruz, sorusunun fark etmek üzerine
cevabı da burada okuyucuyu sürükleyen
yatıyor olmalı. Onun bir eser. Ayrıca yazarın
için düşünce, aslında bu konudaki kitapları,
bir olgunluk, bir onun düşünmeye verdiği
büyüme meselesidir. önemi kanıtlayacak
Meraktan disipline düzeyde. Önceki
kavuşan bir hâlin kitaplarından da
ta kendisidir. Hatta derlemeler içeren Bir
bakarken düşünen, Fotoğrafı Anlamak,
düşünürken bakan ve bununla metinleriyle dikkate değer bir
özdeşleşen bir hakikati vardır. Sahip çalışma. Ayrıca kitap, yazarın daha
olduğu içtenlik ve samimiyet, bizleri önceki eserlerinde yer almayan
eserlerine çeken bir güç adeta. kıymetli ayrıntılarla süslenmiş. Metis
Eserindeki ölçüt de dikkat değer: “Bu Yayınlarında çıkan kitap, okuyucuyu
eser insanların toplumsal haklarını içine çeken hakikatlerle örülü.
öğrenmelerine ve haklarını talep
etmelerine katkıda bulunuyor mu,
onları buna teşvik ediyor mu?”
Bir inceleme yazısı olan bu kitap,
İNOVASYON KÜLTÜRÜ • 105