Page 30 - inovasyon 26
P. 30

Resim 4                                                      Resim 5




























            Topumuz bizim ana kodlarımızı yazacağımız nesnemiz olacak. Başl
            Topumuz bizim ana kodlarımızı yazacağımız nesnemiz olacak. Başlangıç
                                                                                                     angıç
              konumunu, puanlamayı, gerekli puana ulaşıldığında oyunu bitirme
                                                                                                       yi,
              konumunu, puanlamayı, gerekli puana ulaşıldığında oyunu bitirmeyi,
                   topun raketlere değdiğindeki hareketini burada kodlayacağız.
                   topun raketlere değdiğindeki hareketini burada kodlayacağız.


                                                                    Topumuzun kodları resim-4, Topumuzun kodları resim-4,
                                                                       resim-5 ve resim-6’daki resim-5 ve resim-6’daki

                                                                      gibi olacaktır. Bu kodları gibi olacaktır. Bu kodları
                                                                 yazabilmek için önce değişkenler yazabilmek için önce değişkenler
                                                                    menüsünden “kırmızı takım” menüsünden “kırmızı takım”
                                                                      ve “mavi takım” şeklinde de
                                                                      ve “mavi takım” şeklin
                                                                      iki değişken oluşturmamız iki değişken oluşturmamız

                                                                      gerekiyor. Bu değişkenleri gerekiyor. Bu değişkenleri
                                                                     puanlarımızı toplayabilmek puanlarımızı toplayabilmek
                                                                  için tutacağız. Bu üç resimdeki için tutacağız. Bu üç resimdeki
                                                                 kodlar sayesinde topun başlangıç kodlar sayesinde topun başlangıç

                                                                    konumu, başlangıç puanları, konumu, başlangıç puanları,
                                                                       yanlara değdiğinde puan yanlara değdiğinde puan
                                                                    artması, bir taraf beş puana artması, bir taraf beş puana
                                                                     ulaştığında oyunun bitmesi, ulaştığında oyunun bitmesi,
                                                                 raketlere değdiğinde diğer tarafa raketlere değdiğinde diğer tarafa

                                                                    dönmesi gibi kodları eklemiş dönmesi gibi kodları eklemiş
        Resim 6
                                                                                 oluyoruz.oluyoruz.





        30  •  İNOVASYON  KÜLTÜRÜ
   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35