Page 30 - inovasyon 26
P. 30
Resim 4 Resim 5
Topumuz bizim ana kodlarımızı yazacağımız nesnemiz olacak. Başl
Topumuz bizim ana kodlarımızı yazacağımız nesnemiz olacak. Başlangıç
angıç
konumunu, puanlamayı, gerekli puana ulaşıldığında oyunu bitirme
yi,
konumunu, puanlamayı, gerekli puana ulaşıldığında oyunu bitirmeyi,
topun raketlere değdiğindeki hareketini burada kodlayacağız.
topun raketlere değdiğindeki hareketini burada kodlayacağız.
Topumuzun kodları resim-4, Topumuzun kodları resim-4,
resim-5 ve resim-6’daki resim-5 ve resim-6’daki
gibi olacaktır. Bu kodları gibi olacaktır. Bu kodları
yazabilmek için önce değişkenler yazabilmek için önce değişkenler
menüsünden “kırmızı takım” menüsünden “kırmızı takım”
ve “mavi takım” şeklinde de
ve “mavi takım” şeklin
iki değişken oluşturmamız iki değişken oluşturmamız
gerekiyor. Bu değişkenleri gerekiyor. Bu değişkenleri
puanlarımızı toplayabilmek puanlarımızı toplayabilmek
için tutacağız. Bu üç resimdeki için tutacağız. Bu üç resimdeki
kodlar sayesinde topun başlangıç kodlar sayesinde topun başlangıç
konumu, başlangıç puanları, konumu, başlangıç puanları,
yanlara değdiğinde puan yanlara değdiğinde puan
artması, bir taraf beş puana artması, bir taraf beş puana
ulaştığında oyunun bitmesi, ulaştığında oyunun bitmesi,
raketlere değdiğinde diğer tarafa raketlere değdiğinde diğer tarafa
dönmesi gibi kodları eklemiş dönmesi gibi kodları eklemiş
Resim 6
oluyoruz.oluyoruz.
30 • İNOVASYON KÜLTÜRÜ