Page 58 - Inovasyon Dergisi Sayı 29
P. 58

“Sanal gerçeklik, tiyatronun
                                               geleneksel yapısını dönüştürerek


                                               hem izleyiciler hem de sanatçılar
                                               için yeni bir deneyim sunar.”






                                      Sanal gerçeklik (VR) teknolojisini içeren tiyatro
                                      projeleri, teknolojiyi sahne sanatlarıyla birleştiren
                                      yenilikçi örnekler sunar. İşte VR’nin tiyatroda
                                      kullanıldığı bazı çarpıcı projeler:



                                      “The Under Presents” (Tender Claws)
                                        “The Under Presents” sanal gerçeklik üzerinden

                                    tiyatro performanslarını ve oyun elementlerini bir
                                   araya getiren bir deneyimdir. İzleyiciler, gerçek
                                  zamanlı olarak sahnede yer alan oyuncularla

                                 etkileşime girebilir ve sahnenin parçası olabilir. Bu
                               projede, oyuncular sanal bir mekânda performans
                             sergilerken izleyiciler sanal gerçeklik cihazlarıyla bu

                          dünyaya dahil olurlar.
                           İzleyiciler hem pasif bir gözlemci hem de aktif bir katılımcı
                   olabilirler.



             “Fabulous Wonder.land” (National Theatre & 59 Productions)
                  İngiltere’deki National Theatre, Alice Harikalar Diyarında hikayesini
             sanal gerçeklikle buluşturan bu projede, izleyicilere büyüleyici bir VR

              deneyimi sunmuştur. “Wonder.land” müzikalinin bir parçası olarak
              izleyiciler VR ile Alice’in dünyasına adım atabilir ve sahnenin bir
               parçası olabilirler.

                   Görsel ve işitsel olarak etkileyici bir deneyim sunar, özellikle
               fantastik öğelerle dolu bir dünyada geçen bir hikâye için uygundur.













        58  •  İNOVASYON  KÜLTÜRÜ
   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63