Page 59 - Inovasyon Dergisi Sayı 29
P. 59

“Draw Me Close” (National Theatre &
        National Film Board of Canada)

             “Draw Me Close” izleyiciyi bir çocuğun
        bakış açısından bir hikâyenin içine çekiyor.
        Bu etkileşimli VR deneyimi, gerçek dünyadaki

        aktörlerle sanal dünyayı bir araya getiriyor.
        Katılımcılar, sanal bir alanda duygusal bir hikâyeyi
        deneyimleyebiliyor ve fiziksel olarak bir aktörle
        etkileşim kurabiliyorlar.

             Hem duygusal hem de teknolojik açıdan çığır
        açan bir projedir, izleyici ile aktör arasındaki
        sınırları bulanıklaştırır.



         “All Kinds of Limbo” (National Theatre)
             Bu projede, izleyiciler sanal gerçeklik başlıkları

        aracılığıyla sahneye adım atıp müzikal bir
        performansın tam ortasında bulunuyorlar. “All Kinds
        of Limbo”, farklı müzik türlerini ve kültürel motifleri

        birleştirerek izleyicilere sıra dışı bir VR konser deneyimi
        sunar.
            Hem ses hem de görsel açıdan sürükleyici bir atmosfer
        sunarak izleyicileri farklı müzik dünyalarına taşır.



        “The Tempest” (Royal Shakespeare Company & Intel)
        Shakespeare’in “Fırtına” adlı oyunu, Royal Shakespeare Company

        tarafından sanal gerçeklik ve dijital efektler kullanılarak yeniden
        canlandırıldı. Prospero’nun büyücü güçlerini yansıtmak için, VR ve
        hologram teknolojisiyle etkileyici sahneler yaratıldı.

            Geleneksel tiyatro ile sanal gerçekliği birleştiren büyük ölçekli bir
        yapımdır.



        Bu örnekler, sanal gerçekliğin tiyatroda ne kadar yaratıcı
        şekillerde kullanılabileceğini göstermekte ve izleyicilere daha
        önce deneyimlemedikleri bir tiyatro deneyimi sunmaktadır.








                                                                                               İNOVASYON  KÜLTÜRÜ •  59
   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64