Page 59 - Inovasyon Dergisi Sayı 29
P. 59
“Draw Me Close” (National Theatre &
National Film Board of Canada)
“Draw Me Close” izleyiciyi bir çocuğun
bakış açısından bir hikâyenin içine çekiyor.
Bu etkileşimli VR deneyimi, gerçek dünyadaki
aktörlerle sanal dünyayı bir araya getiriyor.
Katılımcılar, sanal bir alanda duygusal bir hikâyeyi
deneyimleyebiliyor ve fiziksel olarak bir aktörle
etkileşim kurabiliyorlar.
Hem duygusal hem de teknolojik açıdan çığır
açan bir projedir, izleyici ile aktör arasındaki
sınırları bulanıklaştırır.
“All Kinds of Limbo” (National Theatre)
Bu projede, izleyiciler sanal gerçeklik başlıkları
aracılığıyla sahneye adım atıp müzikal bir
performansın tam ortasında bulunuyorlar. “All Kinds
of Limbo”, farklı müzik türlerini ve kültürel motifleri
birleştirerek izleyicilere sıra dışı bir VR konser deneyimi
sunar.
Hem ses hem de görsel açıdan sürükleyici bir atmosfer
sunarak izleyicileri farklı müzik dünyalarına taşır.
“The Tempest” (Royal Shakespeare Company & Intel)
Shakespeare’in “Fırtına” adlı oyunu, Royal Shakespeare Company
tarafından sanal gerçeklik ve dijital efektler kullanılarak yeniden
canlandırıldı. Prospero’nun büyücü güçlerini yansıtmak için, VR ve
hologram teknolojisiyle etkileyici sahneler yaratıldı.
Geleneksel tiyatro ile sanal gerçekliği birleştiren büyük ölçekli bir
yapımdır.
Bu örnekler, sanal gerçekliğin tiyatroda ne kadar yaratıcı
şekillerde kullanılabileceğini göstermekte ve izleyicilere daha
önce deneyimlemedikleri bir tiyatro deneyimi sunmaktadır.
İNOVASYON KÜLTÜRÜ • 59