Page 25 - inovasyon 9
P. 25
Yapabilirsin...
Tuğla Kırma Oyunu
Özge SAĞLAM
İstanbul Kültür Eğitim Kurumları
Bilişim Teknolojileri Bölüm Danışmanı
Dergimizin bu sayısında yine güzel bir oyun yapacağız. Klasik tuğla kırma oyununu yaparken
saniye zamanlama, arka plan düzenleme ve rast gele sayı üretme mantığını da kavrayacağız.
Oyuna başlarken ilk yapacağımız arka planı düzenlemek olacak. Ben Resim-1’deki gibi bir arka
plan yaptım, sizler dilediğiniz gibi bir arka plan kullanabileceğiniz gibi hazır arka planlardan da
seçebilirsiniz. Resim-2
Resim-2’de görüldüğü gibi toplam 14 adet karakter kullandık. Şimdi sıra kodlarımızı oluşturmaya
geldi. Öncelikle “Top” karakterimizin kodlarını oluşturacağız.
Top karakterinin görevi belirlenen saniye içerisinde 10 adet tuğlayı kıracak, kıramazsa eğer oyun
bitecek ama aynı zamanda top kıramadan yere değerse de oyun bitecek. Amacımız topun hem
kenarlara hem de ince dikdörtgene çarptığında sekmesi olacak.
Resim-1
Arka planı bu Resim-1’deki gibi hazırlarsak aslında oyun alanımızı daha derinleştirmiş olabiliriz.
Sıra karakterlerimizi hazırlamaya geldi. Resim-3
İhtiyacımız olan karakterler:
Yuvarlak top (tuğlaları kıracak olan karakter) Resim-3’te görüldüğü gibi karakterimizin kodlarını yazmaya önce konumu ve hareketinden baş-
lıyoruz. Tıklanınca topun ilk konumu “x:-1 y:-111” olarak ayarlandı ve daha sonra işlemler bloğu
İnce dikdörtgen (topun çarpıp hareket edeceği karakter) altında bulunan ve “arasında bir sayı tut” kodu 180-200 aralığında tutularak, hareket bloğu
10 adet tuğla (topun kıracağı karakterler) altında bulunan “yönüne dön” kodu içine yerleştirildi. Böylece topumuz oyun her başladığında
İnce uzun dikdörtgen (yere yerleştireceğimiz karakter) farklı yöne dönecek.
Tahta çubuk (dilerseniz arka planı şekillendirmek için kullanabilirsiniz)
24 • İNOVASYON KÜLTÜRÜ / HAZİRAN 2019 HAZİRAN 2019 / İNOVASYON KÜLTÜRÜ • 25