Page 12 - İNOVASYON KÜLTÜRÜ DERGİSİ 19.SAYI
P. 12

YAPABİLİRSİN  Arka planı tasarladıktan sonra hareket                                     Resim-3







               edeceğimiz karakteri ve karakterimizin
               ulaşmasını istediğimiz hedefi eklememiz

               gerekiyor. Sol bölümden “Kuklalar”a

               basalım ve “Ekle” tuşuna basarak
               kuklalarımızı eklemeye başlayalım. Ben

               oynatacağım karakter olarak pandayı
               kontrol edeceğim. Hedef olarak da bir

               yiyecek ekleyeceğim. Hedef seçerken

               dikkat etmemiz gereken nokta, labirenti
               çizerken kullandığımız renk hedefimizde

               olmamalıdır. Yoksa oyunumuz hedefe
               geldiğimizde bile kenarlara değmişiz

               gibi tepki verebilir. Kuklaları ekledikten

               sonra boyutlarını ve konumlarını Resim-
               3’teki gibi labirentimize uygun olarak

               düzenleyelim.

                                                 Resim-4

                                                                Tasarım kısmını bu şekilde
                                                                bitirmiş olduk. Artık Arduino’yu

                                                                kablolama kısmına geçebiliriz.

                                                                Bu etkinlikte bize Arduino Uno
                                                                ve bir adet joystick gerekiyor.

                                                                Joystick’in üzerindeki 5V ve
                                                                GND girişleriyle Arduino’da aynı

                                                                isimli pinleri kablo ile birbirine

                                                                bağlıyoruz. Sonra da VRX ile A0,
                                                                VRY ile A1’i birbirine Resim-4’teki

                                                                gibi bağlıyoruz. Ondan sonra

                                                                Arduino Uno’yu bilgisayarımıza
                                                                bağlayabiliriz.


               12  • İNOVASYON  KÜLTÜRÜ / MART 2022
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17