Page 12 - İNOVASYON KÜLTÜRÜ DERGİSİ 19.SAYI
P. 12
YAPABİLİRSİN Arka planı tasarladıktan sonra hareket Resim-3
edeceğimiz karakteri ve karakterimizin
ulaşmasını istediğimiz hedefi eklememiz
gerekiyor. Sol bölümden “Kuklalar”a
basalım ve “Ekle” tuşuna basarak
kuklalarımızı eklemeye başlayalım. Ben
oynatacağım karakter olarak pandayı
kontrol edeceğim. Hedef olarak da bir
yiyecek ekleyeceğim. Hedef seçerken
dikkat etmemiz gereken nokta, labirenti
çizerken kullandığımız renk hedefimizde
olmamalıdır. Yoksa oyunumuz hedefe
geldiğimizde bile kenarlara değmişiz
gibi tepki verebilir. Kuklaları ekledikten
sonra boyutlarını ve konumlarını Resim-
3’teki gibi labirentimize uygun olarak
düzenleyelim.
Resim-4
Tasarım kısmını bu şekilde
bitirmiş olduk. Artık Arduino’yu
kablolama kısmına geçebiliriz.
Bu etkinlikte bize Arduino Uno
ve bir adet joystick gerekiyor.
Joystick’in üzerindeki 5V ve
GND girişleriyle Arduino’da aynı
isimli pinleri kablo ile birbirine
bağlıyoruz. Sonra da VRX ile A0,
VRY ile A1’i birbirine Resim-4’teki
gibi bağlıyoruz. Ondan sonra
Arduino Uno’yu bilgisayarımıza
bağlayabiliriz.
12 • İNOVASYON KÜLTÜRÜ / MART 2022