Page 13 - İNOVASYON KÜLTÜRÜ DERGİSİ 19.SAYI
P. 13
Resim-5
Bilgisayara bağladıktan sonra mblock’ta “Aygıtlar” bölümünden “Ek-
le”ye tıklayıp Arduino Uno’yu bulup seçiyoruz. Bunu yaptıktan son-
ra artık kodlamaya başlayabiliriz. İlk olarak değişkenler bölümünden
“xdeger” ve “ydeger” şeklinde iki değişken oluşturuyoruz. Arduino’ya
bağlı joysticklerin hangi yöne doğru çevrildiğini tespit etmek için A0
ve A1 pinlerindeki değerleri alacağız. Bu pinlerdeki değerleri de kuk-
lalarımızda kullanabilmek için oluşturduğumuz değişkenlere atayaca-
ğız. Bunun için Resim-5’teki gibi bayrağa tıklandığından itibaren sü-
rekli olarak A0’daki değeri xdeger’e, A1’deki değeri ydeger’e atıyoruz.
Bunları yaptıktan sonra
Resim-6
kontrol edeceğimiz kukla-
mızı kodlamaya başlayabi-
liriz. Hem X’i hem Y’yi sor-
gulamak için iki ayrı sürekli
tekrarla bloğu içerisinde
alınan değerlerin 750’den
büyük ya da 350’den kü-
çük olma durumuna göre
kuklanın x ya da y konum-
larını değiştirerek hareket
işlemini sağlıyoruz. Kodlama Resim-6’daki gibi gözükmelidir.
MART 2022 / İNOVASYON KÜLTÜRÜ • 13 T 2022 / İNOVASYON KÜLTÜRÜ • 13
MAR