Page 13 - İNOVASYON KÜLTÜRÜ DERGİSİ 19.SAYI
P. 13

Resim-5
























              Bilgisayara bağladıktan sonra mblock’ta “Aygıtlar” bölümünden “Ek-

              le”ye tıklayıp Arduino Uno’yu bulup seçiyoruz. Bunu yaptıktan son-
              ra artık kodlamaya başlayabiliriz. İlk olarak değişkenler bölümünden

              “xdeger” ve “ydeger” şeklinde iki değişken oluşturuyoruz. Arduino’ya
              bağlı joysticklerin hangi yöne doğru çevrildiğini tespit etmek için A0

              ve A1 pinlerindeki değerleri alacağız. Bu pinlerdeki değerleri de kuk-

              lalarımızda kullanabilmek için oluşturduğumuz değişkenlere atayaca-
              ğız. Bunun için Resim-5’teki gibi bayrağa tıklandığından itibaren sü-

              rekli olarak A0’daki değeri xdeger’e, A1’deki değeri ydeger’e atıyoruz.


                                                                            Bunları  yaptıktan  sonra
                                                             Resim-6
                                                                            kontrol edeceğimiz kukla-

                                                                            mızı kodlamaya başlayabi-
                                                                            liriz. Hem X’i hem Y’yi sor-

                                                                            gulamak için iki ayrı sürekli
                                                                            tekrarla  bloğu  içerisinde

                                                                            alınan  değerlerin  750’den

                                                                            büyük  ya  da  350’den  kü-
                                                                            çük  olma  durumuna  göre

                                                                            kuklanın x ya da y konum-
                                                                            larını  değiştirerek  hareket

              işlemini sağlıyoruz. Kodlama Resim-6’daki gibi gözükmelidir.



                                                                                 MART 2022 /  İNOVASYON  KÜLTÜRÜ • 13  T 2022 /  İNOVASYON  KÜLTÜRÜ • 13
                                                                                 MAR
   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18